Over het koor

Vivace is opgericht in 1974 en bestaat dus al meer dan 40 jaar! Vivace heeft de afgelopen decennia een sterke muzikale en karakterontwikkeling doorgemaakt. In de beginperiode werden werken van Lennon en McCartney, Scott Joplin en Rogers en Hammerstein gezongen. Met koren uit de opera ‘Dido en Aeneas’ van Henry Purcell zette Vivace de eerste stap in het ‘klassieke’ repertoire. Koos van Beurden, de dirigent vanaf het allereerste begin, levert een belangrijke bijdrage aan de muzikale ontwikkeling van het koor.

Vivace geeft regelmatig eigen concerten of werkt mee aan concerten van zangvereniging St. Michaël, eveneens uit Schipluiden. De vereniging bestaat uit zo’n veertig zangers (onderverdeeld in sopranen, alten, tenoren en bassen) en de dirigent. Vivace repeteert iedere donderdagavond van 20.00 uur tot 22.00 uur in ‘De Dorpskerk’ aan de Dorpsstraat 3, te Schipluiden.