Optredens

Het repertoire van Vivace omspant enkele eeuwen muziekgeschiedenis, van de vroege barok tot de twintigste eeuw. Enkele hoogtepunten: de ‘Hohe Messe’ van J.S. Bach, het ‘Dixit Dominus’ van G.F. Händel en ‘Le Roi David’ van Honegger. Deze laatste uitvoering was een combinatie van muziek, expositie en computerpresentaties van 18 schilderijen, in samenwerking met beeldend kunstenares Rina Groot (ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van Vivace in 1999).

Bijzonder was de uitvoering van de opera ‘Dido en Aeneas’ van H. Purcell in het Sportfondsenbad Delft en het ‘Promenadeconcert aan de Gaag’, bij de opening van het Gaagaquaduct en de verlengde A4 in 1998. Verder waren er diverse uitvoeringen van de ‘Matthäus Passion’ (samen met het koor St. Michaël) onder meer in 2001 en 2003 en de Vespers van Rachmaninov in de R.K. Kerk in Den Hoorn in 2002. Meer recent waren er uitvoeringen van Jeanne d’Arc au Bucher van Arthur Honegger (2009),  The Fairy Queen van Henry Purcell (2012), het Requiem van W.A. Mozart (2012), de Messe Solenelle van Rossini (2013) en de Mariavespers van Montverdi (2014).